„aby Dyrektor był liderem, a nie tylko administratorem…”
Uwaga pierwsze zajęcia APLO odbędą się 16 i 17 marca!
Przedłużamy rekrutację, przyjmujemy zgłoszenia do 20 lutego!
Dołącz do elitarnej grupy, która nada nowy kształt systemowi oświaty!
Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania
zaprasza do wzięcia udziału w:
Akademii Przywództwa Liderów Oświaty
innowacyjnym programie rozwoju przywództwa w systemie oświaty
z udziałem wiodących trenerów i wykładowców ze świata biznesu, psychologii, socjologii i pedagogiki, kształcących czołowych liderów biznesu
Program jest adresowany do kreatywnych i innowacyjnych liderów oświaty, pełniących lub zamierzających pełnić funkcje kierownicze w systemie edukacyjnym.
PROGRAM AKADEMII PRZYWÓDZTWA LIDERÓW OŚWIATY:
Sesja I 16, 17 marca: ZARZĄDZANIE SOBĄ
Sesja II 20, 21 kwietnia: ZARZĄDZANIE RELACJAMI (komunikacja)
Sesja III 31 maja/ 1 czerwca ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
Sesja IV 12, 13 października: ZARZĄDZANIE, ORGANIZACJA PRACY I MOTYWACJA
Sesja V 23,24 listopada ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI I ZMIANĄ
Sesja VI grudzień: ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM (w szczególności relacje z rodzicami)
MIEJSCA SPOTKAŃ WARSZAWA – szczegółowa informacja dotycząca miejsca zostanie podana przed rozpoczęciem zajęć
Zapewniamy dwóch trenerów prowadzących + stały nadzór merytoryczny nad programem Dyrektora Akademii.
Do poprowadzenia wykładów i warsztatów zostaną zaproszeni m.in.: Marek Matkowski, Tomasz Jamroziak, Adam Aduszkiewicz, Profesor Andrzej Jacek Blikle, Rafał Szczepanik, Jarosław Szulski, Zofia Dzik, Ryszard Praszkier, Monika Bolanowska
Szczegółowy opis programu oraz dokumenty potrzebne do rejestracji znajdują się na stronie www.aplo.pl
Koszt uczestnictwa w Programie został skalkulowany na kwotę: 2400,00 zł netto plus 23% VAT.
Więcej informacji: biuro@humanites.pl, tel.504 144 784, 22 621 90 11
TERMIN ZGŁOSZENIA – DO 20 LUTEGO 2017 r.
Ograniczona liczba uczestników programu maksymalnie 38 osób.
Uczestnicy: Dyrektorzy, wicedyrektorzy szkół podstawowych, gimnazjalnych, średnich i zawodowych, osoby odpowiedzialne z ramienia organów prowadzących, dyrektorzy poradni.
Wszelkie informacje na temat poprzednich edycji wraz z opiniami Absolwentów na stronie www.aplo.pl.
System oświaty, powinien odpowiadać nie tylko za cele dydaktyczne i przygotowanie do testów, ale również, we współpracy z rodzicami, za cele wychowawcze związane z kształtowaniem osobowości, systemu wartości młodego pokolenia i jego kompetencji społecznych. Dlatego też nadrzędnym celem programu jest wzmocnienie przywództwa w oświacie i dążenie do systemowej zmiany w zakresie kształcenia kadr zarządzających oświatą.
Chcemy przygotować uczestników Akademii do efektywniejszego zarządzania zarówno sobą, jaki i relacjami z zespołem i otoczeniem szkoły (tj. rodzicami, uczniami, nauczycielami – z jednej strony, a z drugiej – administracją, organizacjami pozarządowymi, czy biznesem.
Wierzymy, że osoby, które ukończą Akademię, będą budowały w swojej szkole relacje oparte o zaufanie i otwartość, umiały mądrze wymagać od swoich pracowników, wspierać pracę zespołową nie tylko uczniów, ale grona pedagogicznego, a także włączać rodzinę ucznia we wspólną pracę nad kształtowaniem młodego pokolenia.
Nadrzędnym celem programu jest również przygotowanie jej uczestników do pracy nad właściwym umiejscowieniem oświaty jako miejsca budowania tożsamości młodego pokolenia w nowoczesnym systemie społecznym i przygotowania jej do sprostania wyzwaniom przyszłości oraz nowym potrzebom rodziny, społeczności, gospodarki oraz wspierających ich instytucji.
Program został oparty na bazie wielu spotkań i rozmów z osobami z systemu oświaty, wieloletnich doświadczeniach biznesowych osób tworzących Fundację Humanites (Zofia Dzik) oraz elementach studium podyplomowego „Akademii Psychologii Przywództwa” Jacka Santorskiego i Profesora Witolda Orłowskiego (Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej i Values – Grupę Firm Doradczych) Uczestnicy naszego projektu otrzymają więc unikalny program sprawdzony w top biznesie, dostosowany równocześnie do realiów polskiej oświaty. Nasz program ma za zadanie pomóc obecnym bądź przyszłym dyrektorom w stawaniu się prawdziwym liderem – prawdziwym, „naturalnym” przywódcą, który pamięta, że:
„na stanowisko wybierają go urzędnicy, ale pozycję DYREKTORA zdobywa w sercach i umysłach ludzi, z którymi na co dzień pracuje!” (John Adair)
Chcemy, aby osoby, które ukończą kurs, budowały w swojej szkole relacje oparte o zaufanie i otwartość, umiały mądrze wymagać od swoich pracowników, wspierać pracę zespołową nie tylko uczniów, ale grona pedagogicznego, a także włączać Rodzinę ucznia (a nie tylko rodziców) we wspólną pracę nad kształtowaniem młodego pokolenia.
Wartością dodaną Akademii Przywództwa Liderów Oświaty będzie z pewnością wzajemne wsparcie i wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami, która – mamy nadzieję – przyniesie efekty w postaci promocji dobrych praktyk i budowy swojej prywatnej sieci wsparcia.
Kluczowym elementem programu jest również indywidualny proces coachingowo/mentoringowy z liderem biznesowym. Jesteśmy przekonani, że pewne zasady, techniki i mechanizmy stosowane z powodzeniem w nowoczesnych przedsiębiorstwach, mogą i powinny – odpowiednio zmodyfikowane – znaleźć zastosowanie w szkołach.
Ludzie biznesu chcą się podzielić wiedzą i doświadczeniem w zakresie używanych przez nich instrumentów do zarządzania, bowiem wierzą, że liderzy oświaty – dyrektorzy i dobra kadra nauczycielska stanowią filar systemu oświaty i rozwoju młodego pokolenia.
Jesteśmy przekonani, iż to liderzy oświaty powinni być inicjatorami zmian w systemie edukacyjnym, a ich wiedza, doświadczenie i umiejętności mogą i powinny służyć wypracowywaniu i wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań zarówno w sferze ustawodawczej, jak i codziennej praktyce szkolnej.
Więcej informacji: biuro@humanites.pl