Exemple

3 października odbyła się konferencja Instytut Humanites dla Pracodawców: „Walka o talenty i dobrostan pracowników w dobie AI” jako podsumowanie pierwszej globalnej akcji wellbeing z Polski Dwie Godziny dla Rodziny / Człowieka.

JAKICH LIDERÓW POTRZEBA ŚWIATU W DOBIE AI I REWOLUCJI TECHNOLOGICZNEJ?

O tym, jakich liderów potrzeba światu w obliczu rewolucji cyfrowej i kryzysów cywilizacyjnych, dyskutowali goście panelu „Walka o talenty i dobrostan pracowników w dobie AI” przedstawiciele biznesu korporacyjnego.

Panel poprowadził dziennikarz, pisarz i autor podcastu #K3: Dariusz Bugalski. W rozmowie wzięli_ły udział: Anna Gott – Kędzierska, Menedżerka ds. Kultury Organizacyjnej w Orange Polska, Tomasz Kukulski, Prezes Bibby Financial Services Polska, Zofia Dzik, Prezes Instytutu Humanites, Bogusława Mazurek, People Experience Officer I HRBP CRIDO, Agnieszka Wojtyna President AIESEC Polska.

ROZDANIE NAGRÓD:

W trakcie wydarzenia odbyło się uroczyste wręczenie nagród w konkursie na realizację akcji wellbeing dla pracodawców – Dwie Godziny dla Rodziny/Człowieka  #2h4family #4human.

Gratulujemy laureatom tegorocznego konkursu na realizację akcji:

Gratulujemy wyróżnionym firmom:

  • Intrum,
  • Signify,
  • Grupa TAURON,
  • Polska Spółka Gazownictwa,
  • Cerrad.

PRZECIWDZIAŁANIE SAMOTNOŚCI:

Celem Akcji #2h4family jest przypominanie o roli i wartości płynących z budowania relacji międzyludzkich, bliskości z drugim człowiekiem i pielęgnowania więzi rodzinnych. Wierzymy, że dzięki zmianie społecznej, którą inspirujemy, jesteśmy w stanie walczyć ze zjawiskiem samotności, które według wielu badań prowadzi do pogorszenia jakości życia, wielu chorób (w tym depresji) i niestety często do przedwczesnej śmierci*. W Instytucie Humanites wierzymy, że z dobrych relacji międzyludzkich, czyli takich w których jesteśmy akceptowani i kochani, płynie wiele szczęścia i poczucia sensu (także w pracy!).

Zapraszamy do video-relacji z wydarzenia:

 

JAK AKCJA WELLBEING DLA PRACODAWCÓW PRZEKŁADA SIĘ NA SPOŁECZNĄ ZMIANĘ?

Celem Instytutu Humanites jest człowiek. I jego kondycja. Świadomy, wewnątrzsterowny, proaktywny, ciekawy świata i ludzi, wytrwały i społecznie wrażliwy. „W Humanites zastanawiamy się, dokąd zmierzamy jako społeczeństwo i na jakich fundamentach chcemy je budować” (cyt. za Zofia Dzik). Jako think tank przez lata nie tylko obserwowaliśmy problemy, ale głównie pracowaliśmy, aby im przeciwdziałać. Podkreślaliśmy przy każdej okazji, przez te ostatnie kilkanaście lat, że biznes to nie zawsze niewykorzystana w pełni, za to ogromna siła wpływu społecznego. Projekty na rzecz człowieka, społeczeństwa i biznesu realizujemy w sposób systemowy w całym środowisku społecznym.

Pracujemy, tworzymy projekty według modelu „Wioski” Rozwoju Ekosystemu Społecznego Humanites” autorstwa Zofii Dzik. W modelu tym widoczne są obszary: Rodziny, Biznesu, Edukacji oraz Kultury i Mediów. W  nich porusza się człowiek: rozwija, obserwuje wzorce i naśladuje je, uczy się, pracuje, spędza czas wolny.

 

W projektach Instytutu Humanites łączymy te obszary. By jedno środowisko społeczne było dźwignią pozostałych tworząc społeczną zmianę. Model ten stał się inspiracją, dla firm i regionów do budowy strategii zrównoważonego rozwoju.

 

Na konferencji gościli przedstawiciele firm, które poprzez swoje zaangażowane a także popularyzację kampanii w Polsce i za granicą przyczyniły się do rozwoju i międzynarodowego sukcesu akcji. Praktyki tych firm z zakresu ESG, CSR i kultury dobrostanu stanowią doskonałe benchmarki dla organizacji, które chcą rozwijać takie programy.
Konferencja to doskonała okazja do wymiany doświadczeń, rozmowy na temat celów i wyzwań stojących przed liderami biznesu i kadrą zarządzającą.

Partnerem wydarzenia jest Fundacja CRIDO.

——

* dane wg. Raport „The Global Risks Report 2019” – World Economic Forum (samotność obok katastrofy klimatycznej wskazana jako jedno z największych zagrożeń dla dzisiejszego świata)

Facebook Twitter Google Digg Reddit LinkedIn Pinterest StumbleUpon Email
Exemple

Śniegowa kula dobra

 

fot. Geberit

Wolontariusze remontują szkołę na Żytniej w Warszawie!!

Od kilku lat osoby z Zarządu firmy Geberit (dawniej Sanitec Koło) wspierały nasz Instytut w projekcie APLO (Akademii Przywództwa Liderów Oświaty) jako coache/ mentorzy – wolontariusze współpracujący z uczestnikami programu. W tym roku ta współpraca zaowocowała niezwykłym pomysłem i wielkim projektem, gdzie Grupa Geberit wraz ze swoimi pracownikami zdecydowała o dokonaniu generalnego remontu wszystkich łazienek w jednej ze szkół, z którą współpracowaliśmy w ramach APLO.

W ramach procesu wyboru szkoły do remontu, Geberit we współpracy z Instytutem Humanites wybrał Szkołę Podstawową nr 166 im. Żwirki i Wigury w Warszawie. Szkoła działa w bardzo trudnym środowisku. Mamy zatem nadzieję, że dzięki niezwykłej postawie firmy Geberit i jej pracowników szkoła będzie miejscem, do którego jeszcze chętniej będą przychodzić dzieci z całej dzielnicy wspierając dobrą integrację i przyjazny rozwój dzieciaków w przyjaznym, świeżym otoczeniu! A my cieszymy się, że dobro się pomnaża:)

A tak o projekcie pisze Daniela Bartosiak, Dyrektorka SP 166: „Od 25 czerwca 2016 r. rozpoczął się generalny remont łazienek szkolnych, włącznie z wymianą rur kanalizacyjnych, glazury, armatury i wyposażenia sanitariatów. Projekty łazienek szkolnych w ramach konkursu opracowali uczniowie z rodzicami. To niepowtarzalnie przedsięwzięcie jest ,,wielką sprawą” dla społeczności szkolnej. Realizowany projekt poza tematyką zawartą w nazwie, poszerza treści programowe w zakresie: dobroczynnego działania wody, wydajnego gospodarowania nią, higieny i zdrowia. Ponadto projekt jest dla młodego pokolenia wspaniałym przykładem postaw społecznych kierownictwa i pracowników firmy, którzy poza pracą zawodową, angażują się w pracę wolontariacką na rzecz naszych uczniów. Ważnym elementem integracyjnym będzie jesienny pobyt młodzieży ze Szwajcarii, która pod kierunkiem instruktorów wykona pokazowo szereg prac remontowo-montażowych, które – być może – na tyle zainteresują naszych uczniów branżą sanitarną i nowoczesnymi technologiami sanitarnymi, że wpłynie to na ich wybór ścieżki zawodowej.

W imieniu uczniów, rodziców, pracowników, organu prowadzącego i własnym bardzo dziękuję za tak duże wsparcie środowiskowe firmie Geberit, zwłaszcza p. Marcie Gostkowskiej i p. Justynie Zborowskiej, kierownictwu i wszystkim zaangażowanym w to przedsięwzięcie pracownikom firmy Geberit, a także Instytutowi Humanites, współpracującej ze szkołą w ramach APLO, bez której udziału realizacja projektu nie byłaby możliwa.”

Facebook Twitter Google Digg Reddit LinkedIn Pinterest StumbleUpon Email
Exemple

Portal mamrodzine.pl

www.mamrodzine.pl

Portal ten kierowany jest szczególnie do rodziców nastolatków. W jednym miejscu łączy różne zagadnienia związane z relacjami w rodzinie, wychowaniem dzieci i inspirację jak w tym obszarze się rozwijać poprzez szkolenia czy literaturę. Celem portalu jest również tworzenie bazy danych specjalistów (psychologów, pedagogów, socjologów, lekarzy), ale także zwykłych rodziców, którzy są godnymi polecenia osobami posiadającymi nie tylko stosowną wiedzę w obszarach dotyczących rodziny i wychowania dzieci, ale także umiejętność jej przekazywania.

 

Facebook Twitter Google Digg Reddit LinkedIn Pinterest StumbleUpon Email