Zakończenie XV edycji Akademii Przywództwa Liderów Oświaty

W której szkole są przyszli polscy naukowcy?
W szkołach zarządzanych przez absolwentów APLO!

Właśnie dobiegła końca XV edycja programu Akademia Przywództwa Liderów Oświaty Instytutu Humanites.

To pierwszy w Polsce program rozwoju kluczowych kompetencji poprzez rozwój przywództwa w edukacji, który wytrzymał presję i modę rynkową na kompetencje kodowania czy kompetencje cyfrowe nazywane do niedawna kompetencjami przyszłości. Program APLO przyczynił się do systemowych zmian w Polsce przez szkolenia dyrektorów szkół i stał się punktem odniesienia, inspiracją dla wielu obecnych programów rozwoju dla kadry zarządzającej w oświacie. APLO to także jedyne na taką skalę innowacyjne podejście do mentoringu – cross industry łączące biznes i edukację!” – Zofia Dzik, prezeska Instytutu Humanites, inicjatorka i fundatorka APLO o programie.

Zamiast czekać na zmiany odgórne, APLO od 15 lat realnie wpływa na rozwój szkół i placówek edukacyjnych w Polsce. Jego efekty najlepiej oddają liczby:

✅ 15 edycji,

✅ 800 absolwentów kierujących placówkami ze wszystkich poziomów edukacji (od liceów po żłobki) i reprezentujących wszystkie systemy (szkoły publiczne, prywatne, społeczne, nauczanie domowe, placówki wychowawcze, poradnie, domy dziecka), bo w Humanites patrzymy na edukację i wychowanie w sposób kompleksowy – jako system,

✅ 500 mentorów z najwyższej kadry zarządzającej w biznesie – APLO to największy program mentoringowy w Polsce realnie łączący świat biznesu i edukacji,

✅ 1,5 mln dzieci i młodzieży, a także ich rodziny – bo w APLO pracujemy także nad tym, jak budować skuteczny dialog z rodzicami.

To nie jest „kolejne szkolenie” – to systemowa zmiana, która wpływa na całe środowisko szkolne, w tym na jakość dialogu z rodzicami i społecznością lokalną.

 

Czarne dziury, sztuczna inteligencja i edukacja przyszłości

Podczas finału XV edycji APLO uczestnicy mieli okazję wysłuchać inspirujących wystąpień, które pokazały, że edukacja jest kluczem do innowacyjnej gospodarki.

Prof. Łukasz Wyrzykowski, wybitny polski astronom, mówił o czarnych dziurach, ale także o tym, jak ważne jest zaszczepianie w młodych ludziach pasji do odkrywania i doceniania nauki.

Z kolei Magdalena Wasowska, Head of R&D w Sony Global, podzieliła się refleksjami na temat rozwoju sztucznej inteligencji i jej wpływu na edukację.

 

 

Edukacja potrzebuje liderów – i wsparcia społecznego

Program APLO nie byłby możliwy bez współpracy ze znakomitymi trenerami – Markiem Matkowskim, Tomaszem Jamroziakiem, Piotrem Gospodarczykiem i Moniką Bolanowską. Kluczową rolę odgrywają również mentorzy – doświadczeni liderzy biznesu, którzy wspierają dyrektorów szkół w rozwijaniu nowoczesnego i skutecznego zarządzania.

Dziękujemy partnerom programu, którzy wierzą w to, że inwestycja w edukację to inwestycja w przyszłość Polski. Wśród nich znaleźli się: Abris Capital Partners, NEXERA, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, Polska Rada Biznesu, Rzeczpospolita oraz Krąg Inwestorów Humanites.

Szczególne podziękowania dla Fundacji BNP Paribas za wsparcie i ugoszczenie APLO!

 

Kontynuujemy program. Chcesz pomóc? Skontaktuj się z nami!

APLO pokazuje, że dyrektorzy szkół mogą być prawdziwymi liderami zmiany.

Program trwa – a jego kolejne edycje będą kształtować nowych przywódców edukacji. Bo bez świadomego i mądrego przywództwa nie będzie ani dobrych szkół, ani dobrze przygotowanych absolwentów, ani silnej gospodarki.

Zostań partnerem APLO. Skontaktuj się z nami: agata.gajewska@humanites.pl 

Wesprzyj nas na Patronite: https://patronite.pl/www.humanites.pl

 

Facebook Twitter Google Digg Reddit LinkedIn Pinterest StumbleUpon Email